søndag 1. februar 2015

Vårdrømmer

Ute laver snøen ned og vi er akkurat kommet over i februar måned.. Når jeg titter ut av vinduet, møtes jeg av et vakkert vinterlandskap, med snøtunge trær, snøkledde sletter, åser og heier, så langt øyet ser. Badet i et nydelig vinterlys, i lyse pastellfarger. Som tatt fra et postkort. Dette forhindrer ikke at hjernen min allerede har begynt å kverne, på jakt etter hageideer og inspirasjon. Det var rett før nyttår at jeg begynte å tenke i de baner. Kanskje det var starten på det nye året, jula som var lagt bak oss og de altoppslukende forberedelsene som følger med. Eller kanskje bare kroppen som kjenner at vi går mot lysere tider. 

Med en totalt snøkledd hage og stivfrossen bakke, er jeg i planleggingsmodus. Fra kroken min i sofaen, med pleddet godt pakket rundt meg og kaffekoppen i hånda. Blar jeg gjennom nye og gamle hageblader, hageblogger, pinterest, instagram, planteutsalg og bilder av de vakreste hager på nettet. Søker opp nye, potensielle planter og vekster, som til slutt kanskje finner veien inn i hagen vår. Jeg kroer tærne og kjenner en yr glede bygge seg opp, inne i meg. Med tanken på våren som er like rundt hjørnet. Åh, som jeg savner å kunne tusle barbeint ut på morgenen, i det duggvåte gresset. Snuse inn de søte, friske blomsterduftene, kjenne varmen fra solstrålene i ansiktet og småfuglenes glade triller. Sette meg på benken, med utsikten over vannet og en kopp nytraktet kaffe. Og høre den intense summingen fra alle insektene rundt meg, liv i hver busk og hvert kratt. DET er livet!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar